tisdag 6 december 2011

Ingen tid

Tiden rinner ut som sand mellan fingrarna på mig. Var tar den vägen?

Jag sitter just nu i skolan och funderar på vad jag ska göra. Typiskt mig. Jag har så mycket att göra att det knappt känns greppbart och resultatet blir istället att jag inte gör ett smack. Effektivitet = 0.
Igår började jag att packa lite grann. Det gick väl, sådär... Hur många klänningar ska man egentligen ha med sig? Hur mycket mer än max klarar min resväska? Jag kom även till insikten att det faktiskt är ganska kallt i USA och då speciellt i New York. Något som rubbade hela min suddiga packplan som då främst innehöll klänningar och bikinis. Hur i hela fridens namn ska jag få plats med en vinterjacka?! Eller hur mycket tjockkläder behöver man?

Nu ska jag fortsätta med att inte göra någonting och när jag har gjort det färdigt ska jag baka peppisar med min favorit Jonathan. Effektivitet = 0.
Mamma kommer bli galen på mig, men det hela är väl en prioriteringsfråga vars rätta svar bara jag sitter inne på, eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar