onsdag 28 december 2011

Rosiga kinder

Hej där hemma!
Nu sitter jag här i business centret och spionerar efter kackerlackor. Ja, det är sant. Vi bor på ett 4,5 stjärnigt hotell och här finns kackerlackor! Fy. För er som planerar att besöka Bondi i framtiden - bo inte på Swiss Grand.
Igår var en lite halvseg dag om jag ska vara ärlig. Vädret ville inte alls som jag. Kallaste sommaren i Sydney på 50 år var det någon som sa... Hursomhelst, dagen inleddes med en powerwalks/joggingtur längs havet på en helt underbar slinga. Sedan begav sig den manliga hälften av familjen ner på stranden medan jag och mamma begav oss ut på bikinijakt, igen. Hittade hur många fina som helst, dock ingen under tusenlappen så nu skiter jag i det här med bikini! Istället gick även vi ner till stranden men med en frånvarande sol och en minst sagt påtaglig vind var det inte något jag direkt njöt av. En powernap senare var vi iallafall redo för att åka in till Sydneys centrum och träffa mamma och pappas gamla kompis Susanne (Snusan). Det blev en matbit och lite skumpa på en irländsk bar där hennes man David spelade och sjöng, supertrevligt!
 Idag har varit en alldeles underbar dag! Först tog vi en runda på gymmet och sedan käkade vi frukost ute i en park. Solen har stekt på oss duktigt kan jag meddela. För att ta igen de dagar utan sol bestämde jag mig för att nästan våga vägra solskyddsfaktor. Inte så jätte intelligent kan jag nog erkänna nu i efterhand. Kinderna är lite mer än rosiga... Vi hyrde två body-surf-boards, grymt kul! Speciellt nu när havet blivit varmt, hihi. Mitt i allt surfande stötte jag även ihop med kristianstadgrabbarna Jakob, Henke, Felix, Hampus och David, ganska oväntat får man väl säga! När vi lapat sol lite för länge gick vi upp till Bondi Icebergs Club, som bara är öppet för medlemmar och turister som kan ansöka om ett temporary membership. Där åt vi gott och njöt av den underbara utsikten. Inte alls fel! Nu ska vi strax ut på stan och äta glass och dricka lite kaffe tror jag bestämt. Imorgon, 07.05, åker vi till Blue Mountains! Jag vet faktiskt inte riktigt vad vi sks göra där men det lär säkert bli en upplevelse det också!
Jag hoppas ni alla hade en mysig jul och fick allt ni önskade er! (Jag fick varken en bikini eller kattunge....)
Orient Hotell and Bar, in the Rocks.
Snusan Cox-Mason och Axelssons. Anledningen till att det är kakel på väggarna i bakgrunden är för att baren förr enbart var för män och då dessa använde husväggen som toalett var det enklast att spola av kakel. Intressant eller bara äckligt?
Vi var inte ensamma på Bondi Beach direkt.
Bondi Icebergs Club
Joggingslingan.

1 kommentar:

  1. Det är en fröjd att läsa om era äventyr down-under. Kan glädja dig med att 25 grader i Aussieland låter alldeles alldeles underbart. I Öllsjö är det några plus och grå-grå-grå himmel. Vi har också noterat det filmas med samma energi som vanligt. Lisa, gläd dig att om Öllsjöfamiljen varit med så hade du fått genomlida dubbelt så lång filmning (om det räcker...)från Aboriginparken. Var försiktiga och ta vara på varje minut! Vi längtar efter er och en lååååång filmvisning. Kram från 4xMalmström

    SvaraRadera