fredag 30 december 2011

In love with Sydney

Slutet är nära! Klockan är nu 17.45 här i Sydney och vi sitter i vår lägenhet och dricker skumpa och äter brie med annat gott. Good life! Snart ska vi åka med på en båt utanför operahuset med glassig mat och fri dricka - perfekt!!! (Därför får det bli ett litet snabbinlägg idag).
Igår lämnade vi Katoomba efter en morgonpromenad och en ljuvlig frukostbuffé. Sedan åkte vi, efter några snabbstopp, till en djurpark. Mycket fräcka och helt oförklarliga djurarter. När vi kom tillbaka till city checka vi in på vårt nya hotell. Grymt fin lägenhet hamnade vi i! Mamma gjorde spagetti och köttfärssås och vi njöt för fulla muggar. Sedan drog jag ut för att besöka en nattclub med killarna från Kristianstad. Typiskt nog hittade vi inte stället... Tur att Jacob och Hampus är så fina grabbar och följer mig enda hem! (Tur med mitt högst bristfälliga lokalsinne...)

Idag tog jag, mamma och pappa en tur till gymmet och gjorde sedan ägg- och baconfrukost, mums! Efter lite chillande begav vi oss till i Darling Harbour och besökte Sydneys akvarium. Vi hade egentligen tänkt att fira tolvslaget i någon park ikväll men tydligen lär ca två miljoner trängas där och folk har väntat på en bra plats sedan igårkväll, så vi skippade det alternativet och köpte oss därför in på en båt. Ska bli så himla häftigt!!! Nu måste jag rusa för att hitta en klänning och sminka mig. Har iochförsig inte så mycket att välja på... Hursomhelst, jag önskar er alla en helt fantastisk nyårsafton och ett gott nytt år! Hoppas ni får äta gott och spendera den med folk som gör er glada. Nyårslöfte för 2012: dricka fem glas vatten om dagen, igen. Ska jag kanske lyckas hålla det nästa år? Vad blir ert nyårslöfte? (Om ni nu ska avlägga något, dvs.) PUSS PÅ ER, ALLIHOP!

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år på Er! Hoppas allt är bra. Jag är lite nyfiken på Tobbes nyårslöften. Har han några?
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  2. Hej på Er alla fyra.
    Klockan är 12 på dagen strålande sol och 1,5- grader,6- kl.o6.oo.
    Vi har haft gäster i två dagar och tänker fira
    det Nya Året i lugn och ro.God fortsättning 2012.
    Ni är ju lite före oss från Svedala.
    Var rädda om Er. Ser framemot att se Er hemma .Kramar
    Inger o Arne

    SvaraRadera
  3. Pappa ska gå Paris Dacar på händerna, Andreas...
    Hej farmor och farfar! Det låter ju inte alls fel, kul med lite gäster! Vi hade en fantastisk nyårsafton, hoppas ni mös på. Ser fram emot att träffa er med, kramar från hela familjen!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år på er alla. Ni verkar ha det fantastiskt. kram från Eva-Marie och Magnus

    SvaraRadera