torsdag 5 januari 2012

Euforiliv

Hola!
VILKEN DAG!!! Ah, vet knappt vart jag ska börja. Kan nästan inte minnas en bättre dag faktiskt, önskar att alla mina nära och kära kunnat vara med oss!
Jag och mamma hade bestämt att starta dagen med en joggingtur, dock försov vi oss så fick bara bli en liten snabbis. Inte fel det heller! Fantastisk utsikt längs strandslingan där man på ena sidan hade en oändlig strand och klarblått hav medan man på andra sidan möttes av en park fylld av små gräsfläckar där Hollywoodfruar tränade med sina PT's. När vi kom hem slängde vi i oss hotellfrukosten som bestod av kaffe, juice, kakor, muffins, croissanter och annat sött. Inte en enda macka fanns att hitta, helt makalöst haha. Sedan tog vi jeepen till Universal Studios, lite utanför Hollywood. Till er som inte varit där - åk dit! Kostar knappt 500kr/pers för en enkel dagsbiljett och jag kan inte komma på något som skulle kunna vara värt pengarna mer! Först besökte vi House of Horrors, vilket var helt fruktansvärt. Hade det inte varit två tjejer framför mig som förvarande mig lite vad som komma skulle hade jag nog gråtit som ett litet barn. Så sjukt bra gjort! Sedan var vi på en 4D-föreställning med Terminator. Fascinerande är bara förnamnet. Sedan åkte vi en flowrider genom Jurassic Park och berg-och-dalbana i en pyramid från filmen The Mummy. Ni som känner mig vet att min förmodligen absolut största fobi är karruseller, men jag kan stolt klappa mig på axeln och meddela att jag åkte allt! (Även om det behövdes lite övertalan...). Efter detta behövdes lite energipåfyllning och man kan på denna front se två stora skillnader mellan Australien och USA: priset och storleken. Är det verkligen meningen att man ska kunna äta upp all mat man får?! Sedan ställde vi oss i kön till Krustyland, från Simpsons, utan att egentligen veta vad det var. Visade sig vara en virtuell åkattraktion. Alltså, helt galet! Mer pirr i magen/snurr i huvudet/skakiga knän än någon annan karrusell! Jag tror att vi hade en väldig tur med val av dag då det inte var så farliga köer, köväntetiden i vanliga fall brukar nog ligga uppåt 3h medan vi som max väntade 30min, vilket var gött eftersom jag avskyr köer. Vill spy på dem, speciellt matkön in till Söderfyran (till er som segar i den - gräv ner er). Sedan åkte vi en rundtur i Universal Studios inspelningsmiljöer med lite överraskningsinslag. Sist tog vi oss an ännu en 4D-föreställning med Shrek, kulkulkul. Påvägen hem körde vi och kollade in Hollywoodskylten. Tyvärr var den inte upplyst så bilderna blev mest blaha.

Innan vi visste vad som väntade oss...

Dad och Måns chillar utanför kwik-e-mart.

Universal City, crazy.
1000kcal-bulle, tror aldrig jag behöver äta igen... (och ja, de skriver jobbigt nog ut kaloriinnehållet i allt som är gott).

Nu ska vi ut och äta någonstans! Hoppas ni iallafall haft 1/10 så bra dag som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar