måndag 2 januari 2012

Jag kanske stannar här

Hi everybody, allihopa!
Ännu en fantastisk dag i down under. Efter en snabbrunda på gymmet, god frukost och lite "segeri" drog vi ut på stan. Vi tog buss till Maroubra Beach där vi tog det lugnt några timmar i solskenet. Både jag och Måns har dock fjällat av vår efterlängtade bränna så nu är det inte lika kul att sola längre... Vi hyrde återigen bodyboards och jag stod för dagens helt klart snyggaste faceplant. Det var annorlunda vågar i jämförelse till Bondi och jag hamnade i en våg där jag inte hade någon kontroll överhuvudtaget (inte för att man någonsin har det...), brädan grävde ner sig i strandkanten och som en vante flög jag. Måste varit en högst underhållande syn. Jag förstår förresten inte vad föräldrar tänker när de asar dit sina småbarn? Skulle inte rekommentera någon av de hitills besökta stränderna till barnfamiljer, även om jag har älskat de alla. Sedan tog vi hursomhelst taxi till tågstationen och åkte till Snusan i Beverly Hills där det bjöds på ostbricka, ostron, öl och annat gott. Väldigt roligt att komma lite utanför city och spana kvartererna. Snusan och David hade ett superfint hus och det blev en supertrevlig kväll! Man, eller iallafall jag, blir grymt avundsjuk på tanken av att få leva som de gör.
Morgondagen är oklar och på onsdag åker vi till Los Angeles, fun.
Mys hos Mason-Cox!
Hade ju mer än gärna bytt ut våra kråkor mot dessa finisarna!

1 kommentar:

  1. Ser ut som om ert nyårsfirande var helt ok!! Och att ni har det bra , det ser vi! Här är det ff grått väder o ingen snö i sikte...Vi var på utflykt på nyårsafton..först en tur till österlen med skumpa o tillbehör, därefter bjöds vi på Musslor, ostron, pilgrimsmussla, strutsfilè o mycket annat gott. Alltså en jättebra nyårafton även för oss..mmm:) Idag börjar vårt uppdrag med att se till ert... Ska absolut göra vårt bästa. Fortsätt att njuta, vänner! Miss you:)))

    Kramar från oss i H-lund

    SvaraRadera